onsdag 31 oktober 2012

Vinter i sovrummet

GOD KVÄLL!

Jag gjorde det! Jag gick in till optikern och sa till om mina glasögon och jag är så stolt! Dessutom blev tjejen som jobbade där varken arg eller förnärmad så som jag hade fasat... däremot var hon jättetrevlig och jag fick en ny synundersökning redan imorgon. Toppen! Jag måste sluta oroa mig i förväg alltid ;)

Det blev en lyckad, men dyr (tur att jag fyller år på lördag), runda på stan med inköp av lite nytt smink och några nya krämer och en ansiktsmask.. nu ska huden få sig en riktigt energiboost inför vintern! Tänkte visa bilder på mina inköp imorgon :)

Ikväll har vi ätit grönsakssoppa, den som jag egentligen skulle gjort i början av veckan men som varje kväll känts alldeles för avancerad att laga för hungriga magar ;) Ikväll blev det i alla fall av och mums vad gott det blev! 

I min grönsakssoppa har jag:
Vatten
Morötter
Broccoli 
Potatis
Purjolök
Buljongtärningar
och
Timjan

Gör såhär:
Skala och dela potatis och morötter. Skölj och dela broccolin och hacka purjolöken. Lägg allt i en kastrull och fyll på med vatten så att det täcker alla grönsaker. Lägg i buljongtärningar (hur många beror på hur mycket vatten du använt) och krydda med timjan. Låt allt koka tillsammans tills allt har mjuknat. Ät och njut!

Grönsakssoppa


Igår kväll gjorde jag ett litet kollage över lite saker som jag skulle vilja ha till sovrummet i vinter.. svala färger men ända mysigt med lampor och mjuka plädar... är dessutom väldigt sugen på att göra en liten arbetshörna i sovrummet med ett litet skrivbord som man kan sitta och filosofera vid ;)

Påslakan H&M, pläd/överkast  & ljusslinga Åhlens, tavla från Hagedornhagen, skrivbord från Ikea och "fårskinnskuddar" från Hemtex (har jag hemma redan) 

Nu väntar disk, dusch och sedan soffan...

Ha en trevlig kväll!
Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar