tisdag 30 oktober 2012

Middagstips & en kväll för sig själv...

GOD KVÄLL!

Som rubriken lyder så spenderar jag denna kväll ensam hemma, både sambo och katt är ute på äventyr... okej Simon är i skolan så det kanske inte är så spännande, men vad Morris hittar på för roligheter ute i detta kalla väder är en gåta för mig.. men han älskar att vara ute på strapatser det är i alla fall säkert ;) 

Största delen har spenderats här.. i soffan framför datorn ;) Har supermånga idéer just nu som jag grubblar på och letar lösningar på på nätet.. jag letar allt från kakrecept till mitt kalas på lördag till instruktioner på hur man bygger en egen sänggavel. Fullt upp i tanke-verkstan nu med andra ord ;)



Ikväll lagade jag en av mina favoriträtter... pastasallad... mums! Finns det något enklare och mer lättvarierat? Man kan helt enkelt ta lite av vad som finns hemma och slänga i. Toppen! Tänkte tipsa om kvällens sallad som vi ofta gör här hemma och som uppskattas mycket av oss båda...

Pastasallad med qournbitar


Till denna sallad behöver du:
Sallad av något slag, jag brukar ta en färdigmix med bland annat ruccola.
Ett paket quornbitar
Tomat
Gurka
Rödlök

Gör såhär:
Stek qournbitarna så att de blir varma och koka pastan. Skölj salladen och lägg i en skål, hacka gurka och tomat och lägg i. Strimla rödlök och lägg i skålen. När du tycker att pastan är färdig häller du av vattnet och sköljer pastan i kallt vatten så att den bara blir lite ljummen. Blanda sedan ner pastan och qournbitarna i salladen. Servera gärna med någon god dressing eller med lite smulad ädelost över. Ät och njut!

Ha en härlig kväll vänner!
Hanna

2 kommentarer:

  1. Du borde lägga upp bilderna på styleroom! Superfin lägenhet ni har! /Kusin Josefin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska genast kolla upp styleroom :) Tack så mycket! :)

      Radera