onsdag 24 oktober 2012

Lite nytt i köket

HALLÅ!

Idag har jag tagit tag i att fixa lite i köket, en ny matta har kommit på plats, blommor planterats och en ny fin lykta har flyttat in på fönsterkarmen. Vårt kök är verkligen inte stort men jag tycker ända att jag nu lyckats göra det bästa av det.. känner mig dessutom supernöjd med dagens köp!

Här kommer lite bilder på vad jag införskaffat idag...

Matta från Rusta och ljuslykta från Åhlens

Skål från Lagerhaus med en söt liten blomma i

Nya ljuslyktan från Åhlens



Mönstret på mattan

Den gula förvaringsgrejen hittade jag längst ner i vårt skafferi häromdagen och efter en noggrann diskning av alla glasbehållare är den som ny igen.. I love it! Funderar dock på att slänga på lite vit målarfärg så att den passar in lite bättre... gult är kanske inte min favoritfärg direkt ;) Mattan är sådär härligt ljusgrå och den gjorde verkligen känslan i köket mer ombonad... tur hade jag också för det fanns bara en kvar i den gråa färgen, så den knep jag ;) 

Även soffbordet fick sig lite piff i form av nya blommor i en mugg från Lagerhaus, köpte skålen och muggen för ett tag sen (blev förälskad i färgerna och mönstren), men inte haft något bra ställe att ha dem på. Måste säga att jag blev väldigt nöjd med mina små planteringar...färska blommor höjer alltid mysfaktorn hemma tycker jag :)

Små söta rosor i mugg från Lagerhaus

Lyktorna är hemmagjorda av gamla glasburkar

Sammanfattningsvis så är jag väldigt nöjd med dagens inköp och ska nu njuta extra mycket varje gång jag är i köket...

Ha en bra kväll allesammans!
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar