söndag 14 oktober 2012

Svårigheten i att skriva ett första inlägg

HEJ & VÄLKOMMEN HIT!

Attans vad svårt det var detta här med att introducera sig själv och bloggen...

Tankarna far omkring i huvudet på jakt efter ord som ska beskriva vem jag är och vad denna blogg ska komma att handla om... dock utan framgång. Jag brukar inte annars ha svårt för att hitta och organisera ord, men nu är det praktiskt taget ett eko i där inne ordfabriken. Kanske för att man känner pressen av att fånga läsarens intresse och framstå som en hejare på att blogga? Eller för att man helt enkelt har svårt för att ta första steget in i en ny bekantskap...eller kanske för att den där blygheten smyger sig fram när man helt plötsligt står i centrum i ett rum fullt av främlingar? Inte vet jag.. men ändå kan jag konstatera att det är med mycket stela fingrar och snubblande tankar jag skriver detta inlägg.. Hur inleder man ett förhållande med en blogg liksom? 

Jag tror att jag får återkomma när tankarna återigen är samlade på rätt ställe och jag är ganska så säker på att ett andra inlägg blir lättare att avfyra...

Min fina orkidé som blommar för fullt just nu


På återseende 
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar