tisdag 23 oktober 2012

Höstens vackra färger

HEJ!

Igår var jag ute på en promenad i ett höstigt Lund och jag måste bara säga att jag älskar alla underbara färger som finns i vår natur just nu! Min promenad började i Botaniska trädgården här i Lund, som vi har turen att bo granne med... 






Efter botaniska fortsatte promenaden ner om stan...



På vägen hem gick jag inom om Östervångsskolans skolgård... som enligt mig är stans finaste!

Östervångsskolan


Hoppas att ni blev lite inspirerade att ge er ut vackra höst-Lund! :)

Här hemma ska det pluggas och fixas lite med examensarbetet. Efter det funderar jag på att gå en sväng ner till färgbutiken som ligger här i närheten... är så himla sugen på att måla om vårt sovrum! Just nu är det någon färg som jag inte ens kan beskriva...typ beige-sand-färgad... fast ändå inte. Jag skulle vilja ha lite ljust går-blå ton på väggarna istället...lite åt det här hållet kanske (se bilden här bredvid).. fast utan mönster.. eller med... usch jag vet inte alls just nu! Vet bara att jag vill göra om på något vis :) Blev väldigt inspirerad när jag kikade in på den HÄR bloggen imorse. Helt fantastisk fint sovrum.. så lugnt och vilsamt. Hade gärna tagit hela rummet och stylingen rakt av! ;) Får nog fundera ett tag till, men med mitt dåliga tålamod så kommer det nog ske en förändring inom kort... åtminstone i form av nya härliga kuddar, påslakan eller gardiner ;) Vi får se helt enkelt! 

Nu är det dags att ta tag i plugget så att det blir klart så att man kan göra något roligare sen!

Ha en toppen-tisdag alla!
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar