torsdag 25 oktober 2012

Lila i sovrummet & tips till er med känslig hud..

GOD EFTERMIDDAG!

Här hemma klingar Michael Bublés ljuva stämma i form av härlig julmusik just nu... längtar som bara den nu! Blev lite smått tokig i alla fina julgranskulor som de hade fått in på Åhlens igår när jag var där... gaah! Jag lyckades dock hålla emot inpulsen att köpa en hel kasse med mig hem.. inte ens en fick följa med! Men snart så får jag nog införskaffa lite nytt till årets gran... trött på våra röda kulor, nu vill jag ha blått, vitt och silver :) Annars idag har det inte hänt så mycket.. fixade lite i sovrummet imorse för jag kände att jag behövde mer färg, så lite lila fick det allt bli!

Dagens sovrum.. Lila/vit-randiga påslakan & lila överkast från Hemtex

Tänkte jag idag skulle ta och tipsa om lite hudvårdsprodukter som passar er med känslig hud som lätt blir torr och röd (som min)...

Först tänkte jag tipsa om en ansiktstvätt från Clinique som varsamt rengör huden samtidigt som den återfuktar den. Jag skulle inte rekommendera denna som en bra make-up bortagning, men som en perfekt ansiktstvätt att tvätta ansiktet med efter att sminket är borttaget. Den lämnar som ett tunt lager av kräm kvar på huden vilket gör att det känns som att man har smörjt in huden.. härligt! Den andra saken som jag vill tipsa er om är ett puder som även det kommer från Clinique. Det är ett gulaktigt puder som dämpar röda pigment i ansiktet och som passar bra att lägga som ett tunt lager av ovanpå din andra make-up. Själv brukar jag ta det ovanpå mitt vanliga puder på de partier som är rödflammiga.. så som runt näsvingarna och längs med käklinjen och kinderna. Både ansiktstvätten och pudret ingår i Cliniques serie Redness solutions som är speciellt framtagen för hy som lätt blir röd och torr. Den sista saken är en ansiktskräm från Body Shop som innehåller aloe vera som även det lugnar en röd och torr hud. Dessa produkter blir mitt tips till er som känner att er hud behöver lite extra omtanke nu i höst och vinter :) 

Hudvårdstips till er med känslig hud!

Nää.. nu ska jag ta och sticka iväg en sväng till City gross för lite storhandling.. ska fixa lite gott tills imorgon också då fina vänner kommer hit på middag. 

Ha en bra torsdag!
Hanna




1 kommentar: