torsdag 1 november 2012

Nytt i min necessär

HEJ NOVEMBER!

Ojoj.. den bästa månaden är redan här! Min månad! Okej kanske inte bara min, men lite min eftersom jag fyller år i november ;) Kan inte fatta så fort detta året har gått.. hinner knappt med! 

Igår var jag på en liten smink-shopping-tur nere på stan, så nu tänkte jag visa vad det blev för kul!


Med hem från stan följde...
  1. Ansiktskräm från Estelle & Thild - Face cream neroli - som gör huden mjuk och len och dessutom doftar jättegott... och sist men inte minst så är den ekologisk.. tjohoo!
  2. Ögonkräm från Dior - Hydra life Pro Youth. Superhärlig och uppfriskande för trött och torr hy under ögonen.
  3. Ögonbrynspenna från Isadora. Jag använder färgen Dark brown.
  4. Kajalpenna från Isadora. Ibland använder jag svart kajal vid övre fransraden för att göra ögonen mer markerade.
  5. Ögonskuggor från Isadora i färgen Precious pearl.
  6. Ansiktsmask från Kicks - Fudge warm mask - som är en djuprengörande och värmande mask. Har aldrig testat den tidigare så det ska bli spännande och se hur den känns ;)
  7. Mascara från Max factor - Eye brigthening mascara - som finns i olika nyanser av svart som passar olika ögonfärger. Jag köpte den för blåa ögon och tyckte att resultatet blev fint... mascaran skimrar lite i blå-grå och blir inte lika hård mot huden som helt svart.
  8. Rouge från Make up store i färgen Complex.
Pjuuh.. blev en hel del men det behövdes lite nytt och fräscht! Något som jag tycker är viktigt att tänka på när man köper smink är hur huden ser ut och vad den behöver för tillfället. Det är lätt att man köper samma produkter och nyanser alltid året om... men precis som naturen skiftar hudens färger och toner under årets olika säsonger, så prova gärna lite andra nyanser och färger för ett naturligt och friskt resultat året om! Det bästa tycker jag är att fråga personalen i butiken där man handlar om tips och råd om man känner sig osäker på färger och sådär. Vill man veta ännu mer om vad som passar just en själv så kan jag också rekommendera att köpa en bra bok om make up där man kan läsa om olika typer av smink och hudtoner med mera. Själv har jag Karina Ericsson Wärns bok Skönhetsbibeln där jag fått många bra tips och råd! Den hittar du bland annat HÄR!



Nu ska jag köra lite städning här hemma.. brukar göra det på torsdagar så att hemmet är städat och fint inför helgen!

Ha en bra torsdag!
Hanna


  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar