onsdag 31 oktober 2012

Tårtkalas

HEJ!

Nyss hemkommen från ett besök hos mormor på sjukhuset.. skönt att se att hon mår bättre! Tidigare i förmiddags satt jag och bläddrade igenom Leila Lindholms bakbok A piece of cake för att hitta lite inspiration till mitt kalas på lördag.. men allt ser ju så gott ut så att jag kan knappt välja!

Jag har länge varit sugen på morotskaka med riktigt syrlig och god frosting, så det får det kanske bli... dock verkar det aningen avancerat att baka.. ska ju innehålla både bikarbonat, nötter och gud vet vad!? Vet någon där ute om det är svårt att baka? Tar gärna emot tips på god  och lättlagade morotskaka! 

Funderar lite på kärleksmums också eftersom det är en solklar favorit för mig... och sen är det ju tårtan också.. ohh jisses! Detta blir inte lätt asså! Jag är ju dessutom sån att jag vill göra allt helt perfekt och gärna från grunden så att jag kan impa på mina gäster... men denna gången vet jag inte riktigt hur jag ska klara det, tar ju sån jäkla tid att baka också ;) Jaja.. nu återstår det att se vad jag bestämmer mig för sen får vi se hur väl jag lyckas med bakandet..

Jag skrev ju tidigare idag att jag skulle gå till optikern och fixa med mina glasögon och att jag skulle mejla lite angående min kommande praktik... har jag gjort något av det tro!? Icke! Typsikt mig... Måste ta tag i att göra det, men jag drar mig lite för att gå till optikern för tänk om de blir arga och tycker att jag är oförskämd som klagar på deras jobb... jaja nog om det!


Nu ska jag gå en sväng ner på stan och fixa lite saker... kanske blir inom optikern också (om jag vågar).

Ha en bra onsdagseftermiddag!
Hanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar